- Hoher Praxisbezug
- Aktuelle Forschungsgebiete
- Individuelle Zusammenarbeit
Unsere Professor*innen im Profil
Prof. Dr. Kai Holschuh
-
Coblitzallee 1-9
68163 Mannheim
- Raum D 124
Profil
- High School Diplom (Guilford High School)
- Diplom, Filología Española (Instituto Mexicano-Norte Americano)
- B.S., Business Administration (Indiana University)
- MBA, Marketing Research (Indiana University)
- PhD Summa Cum Laude,OrganizationalCommunication and Digital Media (ESADE)
- Operatives Marketing
- Strategisches Marketing
- Marketing Research
- Dienstleistungsmanagement
- Kommunikation in Organizationen
- Wissenschaftliches Arbeiten und Epistemologie
- Interkulturelles und International Business Management
- Word of Mouth und Viral Marketing
- Social Network Analysis
- Führung und Kommunikation in Organisationen
- Kundenkontakt und Kundendienst
- Geschäftsführer(Fonoservice),Bereichsleiter Marketing (Bertelsmann), Bereichsleiter Marketing & Vertrieb (Destino), Bereichsleiter Marketing Telemarketing (Planeta)
- Industrien: Medien & Verlag; Contact Center; IT Dienstleistungen; Architektur; Pharma; Entwicklungshilfe
- Behr, F.-J., Holschuh, K., Wagner, D., & Zlotnikova, R. (2009). Data Formats and Standards in Internet Mapping. In L. Sognian et al. (Hrsg.), Advances in Web-based GIS, Mapping Services and Applications. International Society of Photogrammetry and Remote Sensing.
- Holschuh, K. (2004). Factors that influence how physicians prescribe pharmaceutical drugs. European Marketing Association Conference Papers.
- Holschuh, K. (2001). The effect of innovation on pricing of Call Center services. Contact Centers Europe, The Reference Book.
- Holschuh, K., & Davidson, L. (1992). Global Bizquiz: A new way to promote learning of international business. Resources in Education.